Rabu, 7 Ogos 2013

Risalah Hati


*(5/8/13)(1:07)

Allah turunkan hujan, tapi ade yg mengeluh,
Allah hadirkan pelangi, bagaikan penawar di hati,
Begitu juga duniawi..
Allah berikan masalah, tapi Dia sertakan dengan penawar,
Sayang...tak semua masalah mempunyai penawar yang
seindah warna pelangi..

Kebenaran tak selalunya indah..
Kebohongan tak semestinya perit..
Mengalah bukan berertinya aku tak berani..
Berdiam bukan ertinya setuju
Ketawa bukan ertinya gembira
Bermasam muka tak semestinya kecewa
Menangis bukan ertinya sedih..

Aku tau dunia ini indah...
Seindah isinya yang dijadikan oleh Tuhanku
Tapi aku juga manusia biasa..
Yang tak mampu membeku rasa hati..
Menzahirkan perasaan aku kepada semua..
Aku tak mampu menipu perasaan aku..
Berpura-pura gembira ketika aku sedih..
Ketawa ketika aku ingin menangis..
Perlukah aku berbuat begitu..
Sedangkan hati aku yang menanggung semuanya..

Siapa kita untuk menidakkan rasa hati?
Siapa kita untuk menghakimi hati orang?
Siapa kita di hati orang yang kita sayang?
Siapa kita untuk membuatkan orang lain menangis?
Siapa kita sebenarnya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan